Wednesday, December 14, 2011

Kepochi!! Saya benci


Pagi tadi sewaktu menaiki Metro untuk ke tempat kerja, saya ber-BBM dengan rakan BeriHitam lepas tu ada satu penumpang Metro yang berdiri bersebelahan merenung kearah skrin BeriHitam saya, jelik dengan tingkah laku siberuk ini, saya memandang tepat kearah dia dan mengeluar kan tone suara yang begitu garau dan berkata “Excuse me..” beliau terpinga pinga seolah apa yang dilakukan beliau (membaca contents mesej BeriHitam saya) adalah okay.

Jenuh dengan segelitir individu yang masih tidak faham bahasa, bagi seorang yang begitu mengutamakan “privacy space” saya cukup menyampah kalau tengah saya sibuk draft email datang pula orang yang tak faham bahasa ni duduk dekat dekat lepas tu tenung screen laptop saya dan baca semua yang terpapar, dua; dalam metro, tengah saya membalas mesej BeriHitam “beruk” ntah datang dari mana yang berdiri bersebelah boleh sibuk sibuk pandang kearah skrin BeriHitam saya, macam la mesej yang saya terima sebelum itu adalah untuk beliau..hairan dengan perangain sesetengah Individu ini, yang bestnya macam mana diorang sanggup untuk baca mesej/email orang lain, sebab secara serius saya tak sanggup untuk melihat atau membaca email atau mesej orang lain tanpa kebenaran tuannya, ianya sama seperti mencuri!!

Kenapa masih ada lagi orang yang suka menyelak kain orang lain ? ada perkara yang boleh saya kongsikan tetapi sekiranya anda adalah “totally stranger”, minta maaf sila jarakkan kedudukan anda dan jangan nak pandai pandai untuk mencuri baca mesej atau email orang lain..sekiranya saya ingin berkongsi maklumat dengan anda, sila lah layari blog saya di www.duriandidubai.blogspot.com atau anda boleh la men-stalking di page FaceBook saya, selain dari itu saya tidak suka kalau anda melihat BeriHitam, Ipad, Laptop saya tanpa kebenaran dari saya sendiri, kerna itu adalah hak privacy saya!!

Mungkin segelintir individu suka Mesej/email nya di baca oleh orang luar tapi bukan saya. Dan kenapa kita nak baca email/mesej orang lain in the first place? Itu adalah perbuatan yang sungguh keji dan anda yang suka berbuat demikian adalah sangat busuk!!

2 comments:

Anonymous said...

sebab kita takde lagi akta dan undang yang bole menyabitkan kesalahan ke atas stalker2 camnie.... kalu ader mesti tak buek nyo.... lagi satu nie sume ade kaitan ngan minda masyarakat kita. Fasiliti dah world class tapi otak tang tu gak.....

Zamri Karim said...

SAya Setuju dengan pandangan tuan/puan..menteliti mereka harus di resetkan...