Wednesday, December 28, 2011

Progrem Pelanggan Setia


Baru mendaftarkan diri dengan Emirates Skywards program semalam, sebelum sebelum ni bukan tak nak register dah try dah tapi depa dok bounced back, kata email address saya dah ada kat sistem depa tapi lepas tu bila saya nak log-in depa kata kita tak register lagi…lagu tang mana tu? Disebab kan point traveling ke Europe next year depa kasi 5000miles so saya pun tak nak lah mengamal kan sikap pembaziran , terus saya register lagi sekali namun kali ini saya menggunakan secondary email saya…dan di terima.. Namun masalah berikutnya bagaimana saya nak claim point 5000miles itu sebab tiket dah beli hari kelmarin ..? lagu tu saya tak buang masa, saya terus telepon call centre depa, pompuan dok jawab..manis, nama dia..si Joan..tanya saya tang mana depa boleh bantu..? Saya pun habaq mai la problem saya..ahh depa kata sikit ja problem ni..depa tanya, first name, last name, date of birth, p.o box number..lepas semua selesai tapi depa kata yang point itu cuma boleh dimasuk kan lepas saya terbang bulan 5 tu nanti..saya habaq pada depa..takpa la janji masuk..depa tanya lagi ada apa apa yang boleh dibantu selain problem tadi tu..saya pun habaq kat depa pasal email address saya..kalu boleh saya nak pakai email address yahoo tak mau la hotmail, hotmail ni..cukup la saya sorang je yang hot..depa kata takpa takpa depa boleh tukaq kan..selesai semua masalah cek..senang sangat kalau terbang dengan EK ni ..dak pusing pusing service depa..bukan macam Airline “tu” pi mai pi mai tang tu jugak.. apa apa pun la ni saya dah ada skywards blue..Insya’allah ada rezeki bertukaq la ke silver tahun depan…Amin…

P/s: sejak bila cek pandai cakap utara ni..?

No comments: