Sunday, December 18, 2011

MI:4


Semalam saya ke pawagam dengan burung kakak tua http://duriandidubai.blogspot.com/2009/08/nowa2-minit-nowa.html

Kitaorang tengok citer MI 4: Ghost Protocol .. untuk sesiapa yang dah tonton dan yang akan menonton cerita terbaru abang Tom Cruise ini, untuk pengetahuan korang masa scene dia berlari dalam rebut pasir lokasi nya adalah di tempat kerja saya….tapi sepanjang saya kerja disitu tidak pernah lagi terjadinya ribut pasir yang amat dasyat seperti yang digambarkan oleh Abang tom dalam MI4 sebab di lokasi berdekatan takde padang pasir pun, jadi kalau terjadinya ribut pasir kitaorang kat sini cuma dapat yang sipi sipi sahaja, bukan seperti yang korang tengok itu ye… dan yang bestnya masa dia belari nak kerja sipenjahat ….mak aihhhh…dari Burj Khalifa (tower yg paling tinggi tu) dandan boleh ada kat DIFC (Dubai International Financial Centre) pula, bangunan yang 4 segi itu adalah DIFC .. betul Impossible misi si abang tom ini.

Dalam movie terbaru Abang Tom ini juga saya dapati yang hidung Abang Tom semakin membesar, tidak dapat saya pastikan sama ada sewaktu pebikinan filem tersebut hidung beliau ada tersepit dimana mana pintu al maklum lah semua aksi stunt yang melibat kan Abang Tom ini dilakukan sendiri tanpa mengunakan khidmat dari pelakon lagak ngeri…atau mungkin kah disebabkan barisan kerusi saya yang terlalu dekat dengan layar putih menyebabkan hidung Abang Tom kelihatan luar biasa besar nya? Tidak lah dapat saya pastikan mengenai itu.. Cuma yang pastinya, dari kacamata kasar saya kelihatan hidungnya memang agak besar dari kebiasaanya.

Aksi pelakon kelahiran British Simon Pegg dilihat biasa biasa sahaja kalau dibandingkan dengan filem filem lain lakonanya yang lepas , saya mula menonton filem lakonan si Abang Pegg ini melalui filem komidi seram “Shaun of the dead” dari situ korang semua boleh lihat aksi lucu tahap gampang yang bersahaja dilakon kan oleh Abang Pegg ini memang menjadi, mungkin disebabkan barisan pelakon dalam movie tersebut adalah mereka yang datangnya dari Negara “God save the Queen” dan chemistry mudah terbentuk berbanding lakonan dia dalam MI4 ini dimana jelas lawaknya tidak selucu dalam filem filem dia yang lepas lepas…namun saya masih lagi suka gaya lakonan Abang Pegg berbanding lakonan Abang Tom yang kelihatan agak tipikal sebagai hero.

Overall filem ini cukup la piawaianya untuk filem aksi…sebab ada scene kerja mengejar, letupan, tembak menembak, elemen elemen suspend dan juga sedikit elemen twisted story-line…kalau watak villain tu boleh dibuat extra brutal lagi awesome, yang macam dalam MI:3 lakonan Abang Philip Seymour Hoffman baru la best…

Apa kata untuk filim Misi Mustahil yang seterusnya kita suruh Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia untuk jemput Abang Tom dan seluruh produksinya untuk melakukan pengambaran di Malaysia....nanti korang boleh tengok Abang Tom makan Budu kat Kelantan, aksi kejar mengejar di Ganu kite, tembak menembak kat A’Famosa...lepas tu scene panjat KLCC hahahaha... nak lagi best campak satu dua orang pelakon dari Malaysia .... jadi Extra pun okay..so nanti boleh keluar cover muka depan utusan Malaysia hasil tulisan si JOYAH yang glamour itu...

And last but not least,

Dear Tom Cruise, A Camel in the middle of the city in Dubai,
We said fine, it can be.

Climbing up the Burj Khalifa,We said , can be normal.

Running in the middle of a sand storm and comming out in Deira
We said, its ok

Half an hour jumping and rolling over cars and only breaking ur little toe
Fiiiiiiine

But driving that fast in Dubai without a radar catching u ,
Now that's "Mission Impossible"


The message ends with the dummy saying that it will self-destruct in ten seconds.…. (deng..deng…deng deng…deng..denggg, dengg..dengg tu dudu..tu duu duu…….)

No comments: