Tuesday, December 27, 2011

Mr.Jingle yang pemalu

Girlfriend budak rumah saya balik Russia untuk bercuti dan dia mempunyai Mr.Jingle yang agak besar dari Mr.Jingle biasa. Berwarna hitam, kuning warna matanya, dan telinga yang agak panjang..kelihatan agak garang tapi pemalu nak mampos…

Sesampai je saya kat rumah, saya nampak cage Mr.Jingle, lepas tu saya nampak portable “tandas” Mr.Jingle dan juga dua jenis makanan Mr.Jingle..satu kering dan satu lagi yang basah…weet!! Weet!! Hati melonjak riang sebab saya tahu Mr.Jingle telah pun tiba ke kediaman kami..terus saya menuju ke dapur kalau kalau Mr. Jingle ada kat sana tapi kelibatnya langsung tak kelihatan ..terus saya menuju ke ruang tamu..Syukri teman serumah yang berbangsa Tunisia sedang sibuk berskype di sofa favorite dia…saya tanya dia mana “housemate” baru…dia pun pointkan kearah bawah kerusi panjang , saya labuh kan badan saya ke lantai dan kelihatan sepasang mata berwarna kuning membiaskan sinar dari patulan cahaya lampu siling.. Jenuh saya panggil dengan pelbagai bagai cara, namun empunya mata yang bersinar itu tidak mahu juga keluar dari tempat persembunyiannya..last last, Syukri suruh saya letak kan bekas makanan Mr.Jingle di tengah tengah ruang tamu dan biarkan seketika…

……2 minit..tiada apa apa yang berlaku…5 minit…masih tiada apa apa reaksi dari Mr.Jingle…15 minit, saya dah give up saya ajak Syukri untuk alih kan kerusi yang besar itu dan……Mr. Jingle teramat lah besar pabila berdiri dengan empat kakinya, belari dia menuju kearah bilik saya..kali ni dia masuk bawah katil pula…terpaksa la saya masuk kebawah juga…kali ini Mr.Jingle tak belari apabila saya join dia di bawah katil tapi kelihatan dia agak nervous ..dan saya juga agak nervous sebab Mr.Jingle itu terlalu besar, risau kalau tetiba dia cakar lepas tu gigit hidung saya yang comel ini..saya beranikan diri untuk usap badan Mr. Jingle lepas saya tengok dia confident dengan saya, saya gosok gosok pula kat bawah tengkok dia..tapi dia buat dek je..kalau kucing kat Malaysia dah menonong ke depan kepala tu bila bahagian bawah tengkuk dibelai separa mengaru…

Hampir 30 minit juga la saya spend time kat bawah katil dengan Mr. Jingle..selepas kelihatan dia dah biasa dengan saya..saya angkat dia untuk dibawa ke depan..mak aihh…berat nak mampos kucing hitam mata kuning ni..sampai je kat depan saya tunjuk kan kat Syukri sebab dia masih belum di introduce kan secara rasmi dengan Mr. Jingle...bila Syukri tengok terus automatiknya dia panggil Mr.Jingle ni dengan gelaran RAMBO, sebab Mr.Jingle ada ciri ciri seorang adi wira kalau ianya seorang manusia katanya…bedal sudah la, janji untuk 3 minggu yang akan datang kami mempunyai kucing di rumah..seronok nya!!!! Tapi yang peliknya semalaman saya tak dengar Mr.Jingle ni mengeow, ngeow…Bisukah? Malahan pagi tadi bila saya tengah sibuk prepare breakfast, pun tak kelihatan atau kedengaran meow-an dari Mr.Jingle , kalau kucing lain dah sibuk sibuk suruh saya buat kan “breakfast” . Takpe saya masih mempunyai 20 hari lagi bersama Mr. Jingle a.k.a Rambo untuk mengetahui sejauh manakah tahap kemaluannya itu…

No comments: