Sunday, December 25, 2011

Bak balik life Saya


Sunyi sepi Metro pagi ini rasa macam ada yang tak kena je.. lantak lah janji hari ini saya dapat tempat duduk kat dalam Metro.. penat semalam tinggal sipi sipi je pagi ni, tapi mata masih mengantuk lagi, sepanjang saya berjalan dari Metro stesen ke tempat kerja jalan lengang, dah rasa macam suasana malam raya kat PJ je … mana pakcik pakcik dak makcik makcik mat salleh yang kebiasaan nya berebut rebut nak keluar dari Metro stesen dengan saya pada saban hari bekerja? Dang!!! rupa nya hari ini adalah hari Natal… no wonder la..banyak yang tengah bercuti sampai penghujung tahun gamaknya...

Dah tersasul saya sebut hujung tahun, ini bermakna juga yang kita akan menyambut kedatangan tahun baru dalam tempoh 6 hari lagi. Sibuk la tu masing masing nak mencari resulotion baru untuk 2012 ni kan? Saya? Azam tahun baru?

Azam saya dah bermula 2 bulan lepas hahahahaha cikidut (chek it out) la entri : “45 hari tanpa nikotin dan tar” kalau nak tahu dengan lebih terperinci. Namun bukan setakat itu sahaja azam untuk 2012 ni..banyak lagi namun semuanya akan saya lakukan dengan berperingkat..Budak rumah saya yang datang dari Mecadonia kata saya dah start menjadi seorang yang “boring” , entah la…mungkin disebabkan factor usia kot… kalau nak diikutkan banyak gak perubahan yang jelas kelihatan pada diri saya ni.

1. Saya tidak lagi merokok
2. Saya tidak lagi minum kopi
3. Waktu tidur yang consistent (11pm – 5.30am)
4. Bangun seawal jam 8am pada hari Minggu
5. Dalam tempoh 3 bulan ini hanya sekali saya ke kalabu Malami

Sekarang ni juga saya tengah slow slow untuk meninggal kan benda benda yang dulu saya begitu teruja untuk medapatkan nya .. contoh nya sekarang saya dah tak subscribe pakej BeriHitam dengan provider di UAE sebabnya saya dah rasa macam hamba kepada aplikasi aplikasi yang ditawarkan melalui BeriHitam saya.. FB juga saya cuma gunakan untuk mewar war kan entri terbaru dari blog saya dan berhubung dengan rakan dan keluarga sahaja..nak lebih lebih macam dulu, 24/7 asyik buka FB, update status tak dapek la.. dan kalau boleh in future saya nak tutup terus account FB ni.. saya ingin menjadi “untaggable”

Dan saya nak menjalani life macam dulu dulu..sebelum adanya FB, BeriHitam, Epal ………… dan kalau boleh handphone pun saya tak nak pakai…(tapi yang ini macam agak sukar je…)

Lantak lah kalau korang nak panggil saya ni seorang yang bosan atau mamat comel yang mengalamai krisis pertengahan umur…sebab saya dah bosan dengan life yang agak Komplek ini..lebih lebih lagi berada di Dubai (Artificial city) …. Saya nak kembali ke basic !! Semoga saya berjaya!! Berjaya!!! (suara kepit ala ala Sailormoon)

No comments: