Tuesday, December 20, 2011

Si BadiGol




Dulu masa saya handle event, semua client happy lepas tu masuk budak baru dan dia start buat perangai cucuk orang sana , cucuk orang sini..dengan saya sekali dia cucuk, sampai saya dengan one of the senior staff bertegang urat…Masa mula mula sibadigol ni join, awak ni buat la baik dengan new comer sebab tak nak dia feel left out alih alih boleh dia ajak main main tikam belakang…so saya pun jumpa manager mintak di tukar ke mana mana dept lain yang tak memerlukan untuk saya berurusan dengan mamat seekor tu..biar la nampak macam saya surrender…bukan apa, malas nak buat perangai poser lagi, sebab kalau saya buat teruk budak tu saya kena kan..tapi sebab memikirkan yang saya ni dah matang dalam menguruskan hal sedemikian jadi saya ambil jalan yang orang kata selamat .. dah dekat enam bulan sekarang saya tak berurusan dengan mamat seekor tu.. terbaru dengar cerita dari colleague yang kerja dari dept lama saya bilang rupanya mamat ni dulu suka buat cerita pasal saya kat client… client yang tahu bebenor fasal saya tak ambil port sangat cerita yang mamat ni bawa tapi mana client yang baru baru nak menjadi bacang terbeli la dengan cerita palsu mamat sekor tu..saya pun tak faham apa motif dia untuk menjaja cerita fasal saya yang comel ini?


Tapi apa apa pun ,apa yang saya nak laungkan kat sini…budak bengong tu, 2 minggu lepas gi vacation, heran gak asal dia gerak awal sebab on his vacation plan minggu ni dia gerak…selidik punya selidik..rupanya dia kena suspended la…discipline issue …dan hari ini bila dia report on duty..KEMUNGKINAN BESAR dia akan ditukar kan ke other business unit!!! Saya mintak la dia ditukarkan ke Business unit yang paling cikai dan budak budak kat sana lebih cipan dari dia!! Biar dia rasa…

Dan yang best nya bila berita fasal mamat bongek ni tersebar rupa rupanya boleh dikata semua colleagus rupanya tak suka dengan dia ni…termasuklah security yang menjaga bangunan ..mak aih!! Tak ku sangka busuk sungguh mamat ni sampai security, tea lady dan office boy pun menyampah nak tengok muka dia…tak sabar rasa nya nak terserempak ngan mamat ni..sebab saya nak pulang kan paku buah keras (err…ke buah paku keras..?) yang dah lama saya simpan!!

No comments: