Monday, November 7, 2011

Diam!! Please!!!

Korang ada tak member yang bila korang tengah tengok tv dan time tu juga lah dia nak menanyakan soalan soalan yang ngarut ngarut? Tak pun sibuk nak cerita apa yang dibuat sehari suntuk kat korang? Walaupun korang dah tunjuk kan isyarat isyarat yang korang tak berminat untuk menjawab mahupun mengambil bahagian dalam mendengar celoteh " once upon a time" nya..tapi si polan masih lagi dengan muka selamba dan tidak bersalahnya meneruskan juga usahanya agar anda mengambil bahagian.. Penatkan? Bukan penat je..ada sampai satu tahap tu rasa korang rasa macam nak sumbatkan ashtray rokok depan korang tu dalam mulut depa ni..lepas tu biar tercekik kat depan tv tu ...

Kenapa saya tanya dan post kan entri kali mengenai mahkluk yang tidak faham bahasa ini? Sebab saya baru je dapat budak rumah baru yang datangya dari Mecadonia..time saya tengah nak beristirehat tengok tv time tu lah dia sibuk tanya macam mana nak submit resume through the company website? Lepas tu boleh pula berskype bagai dengan tah siapa siapa..kalau cakap macam siti nurhaliza takpe la juga ni tidak kalau boleh nak bagi tau kat jiran tetangga yang dia ni tgh bercakap ngan emak dia..walau pun tutur bahasanya dalam Mecadonia dan tiada siapa yang faham..lepas tu ada hati suruh aku perlahan kan tv..amboi cik melah...!!! Ini boleh mendatangkan kemarahan ni...!!

Tapi disebabkan nilai nilai moral seorang Asia yang begitu tebal dalam diri ini maka saya senyap kan sahaja mengenai pekara ini...buat sementara waktu ini.

....dan jangan salahkan saya sekiranya ashtray itu tidak berada diatas meja pada masa hadapan...

1 comment:

Ezzu Raza said...

hahaha..pernah2..time org tgh kyusyuk la sibok nak tnya..