Tuesday, November 15, 2011

Bila Ahli Parlimen Menyalak...

Pagi ni bila saya bangun melambak lambak notifikasi di BeriHitam saya dan kesemuanya adalah twit dari Dato’ Tony Fernandes, dari twit beliau kelihatan beliau benar benar marah dah kecewa bila ada Ahli Parlimen mengatakan beliau “merompak” duit rakyat dengan pengusahaan penerbangan murah nya iaitu “AirAsia” .. kepada Ahli parlimen yang mengatakan sedemikian rupa, bagaimana lah anda layak jadi Ahli Parlimen ni? Saya cukup menyampah kalau orang Cuma tahu berkata kata tanpa melihat pada FAKTA!!! Sepatutnya ahli parlimen yang berlagak macam “tin kosong” tu buat homework dulu sebelum sesuka hati nak keluarkan statement yang keanak anakan itu.. walaupun saya tak pernah naik AirAsia tetapi apa yang dilakukan oleh Tony Fernandez adalah sesuatu yang sepatutnya dilihat dari sudut yang positif..contohnya kalau dulu orang kelas pertengahan dan bawahan tidak mampu untuk menaik pesawat untuk penerbangan jarak dekat gara gara kadar tambang yang agak mahal dikena tetapi dengan ideologi Tony..semuanya boleh terbang kemana sahaja dengan kadar yang agak MURAH!! Jadi kenapa ada Ahli Parlimen yang menyalak nyalak mengenai “rompakan” yang dilakukan oleh AirAsia? Rompakan dari segi apakah yang dilakukan oleh “AirAsia”? saya sendiri kurang jelas

Di Blog Tony Fernandez juga beliau menjemput Ahli Parlimen yang kecoh ini untuk bertemu face-to-face agar beliau dan team AirAsia beliau dapat menjawab segala persoalan yang ingin dikemuka kan oleh Ahli Parlimen tersebut..Haaaa!!! ada berani pergi la jumpa ngan Team Tony tu..? takkan nak tunggu print-out punya kad jemputan!!!?

Korang boleh klik kat URL ni untuk membaca dengan lebih lanjut respon dari Tony Fernandez

http://www.tonyfernandesblog.com/main.php/2011/11/05/rural-air-services

Cheers!!!

Untuk ahli parlimen bongek tu, satu soalan saya nak tanya;

Agak agak kerajaan ada niat tak untuk menurun kan kadar Airport tax pada masa hadapan? Ke masih nak “merompak” duit rakyat lagi?

Cheers lagi!!!

No comments: