Thursday, November 17, 2011

MAAU Macam GAMPANG!



Seriously saya rasa sakit hati bila baca fasal pelari pelari 4 x 400m (Kannathasan, Yuvaraaj, Schzuan and Yunus) yang menang di Sukan Sea, Jakarta 2011 diberi layanan buruk oleh Malaysia Amateur Athletic Union (MAAU). First diorang tak yakin yang quartet ni boleh sumbang kan pingat untuk kontijen Malaysia so at first diorang dengan sedap kepala bapak diorang gugurkan acara ni..lepas tu boleh pula 2 minggu sebelum berlangsungnya Sukan Sea diorang buat test kat quartet ni..kononnya nak tengok pontensi boleh menang pingat ke tak? ( Chop....bukan test-mengetest ni sepatutnya dibuat 3 bulan sebelum berlangsungnya sesuatu acara ke? ) lepas tu dah tgk kemampuan diorang dan yakin boleh sambar pingat si MAAU ni letak quartet ni dalam atlit ketegori B, boleh pulak macam tu? Asing asing kan atlit ikut kategori!!! Wei MAAU semua atlit tu bersaing atas nama MALAYSIA!!! Jadi tak payah la nak asing asing diorang ikut standard!! Bingai!!

Lepas quartet kategori B ni menang medal boleh pula MAAU hantar diorang balik tanpa menunggu acara pemberian medal!!! Memang macam haram!!! MAAU kata tiket tak boleh nak tukar sebab semua flight full seat!!! Memang gampang MAAU ni..!!! korang letak target untuk acara olahraga 6 emas!! Korang fikir sendiri la kalau quartet ni tak bertanding!!!!? Nasib baik la coach diorang ni si K. Jayabalan fight untuk diorang, supaya diorang diberi kebenaran untuk bertanding!!! Kalau tak 5 emas je la korang dapat untuk acara olahraga!!! Dengar cerita ratu lari berpagar kita Norsheela juga tak berpuas hati sebenar tentang banyak perkara mengenai MAAU ni!!!!

Tapi apa apa pun ..untuk atlit yang telah memenangi emas untuk negara dan di tidakkan untuk berada di podium untuk menerima anugerah adalah satu penghinaan!! Diharap Majlis Olimpik Malaysia dapat melihat perkara ini dengan lebih serius dan mengenakan tindakan yang sewajar nya!!!

Buat Kannathasan, Yuvaraaj, Schzuan and Yunus SYABAS saya ucapkan ..walaupun diberi layanan kelas kedua dari awal anda masih lagi memberikan persembahan yang begitu luar biasa dan iyanya amat menakjubkan!!! Salut...

Dan khas buat MAAU.....YOU’RE SUCKSSSSSSSSSSS!!!!!!!

No comments: