Tuesday, November 29, 2011

Si Bangang yang Ego....

Seronok masuk kerja pagi ni, dapat bamboo budak HR yang buat kerja cam palat tu..konon Hantar email cc Sr. Manager dia saya takut la…sorry la wei “takut” tak ada dalam Dictionary saya, tau tak!!? Last last sendiri sakit bila saya reply with facts!! Baru terhegeh nak buat excuse, kononya tak dapat email yang saya hantar early this week..sangat!!! Bukan sekali dua kau tak reply sayang oii..semua email relate to HR saya simpan tau !! siap ada special folder lagi..so tak payah la nak kencing yang kau tak dapat email saya..bukan sekali dua kau tak reply..melambak lambak dah..saya tau bangsa mcam kau ni memang jenis pemalas..nak kena cc “big potatoes” baru la nak buat kerja kalau tak..nan ado!!!

Ada ke cuti sakit saya 5 hari yang saya amik bulan lepas ,yang saya dah hantar certificate nya melalui proses on-line, dimintak lagi supporting documents dari budak palat tu..dia nak supporting documents apa ke jadahnya lagi kalau saya dah kasi sick leave cert.? even dalam contract pun tak ada clause yang mengatakan saya kena sediakan supporting doc bersama sick leave cert bila nak submit ke HR, so tak payah la kau nak buat drama yang bukan bukan cik adik oii… Manager saya pun sama juga,apa yang budak HR tu nak bulat bulat ikut, bukan nak tanya dulu ke apa ke? Bingai..macam mana boleh jadi Manager pun saya tak tahu..sudah nya malu sendiri la korang bila email “Pedas” saya send dan cc ke “big pototes” korang!!

Cerita Moralnya (hahahahaha) : Kalau nak kintai kintai kan orang tengok dulu siapa orang nya itu so nanti tak terkintai kintai sendirian apabila dimalu kan.. pada sesiapa yang bekerja di HR Dept TOLONG la respect your colleagues equally .. jangan fikir anda di HR dept anda boleh lakukan sesuka hati..kerana hati yang suka itu akan menjadi duka kelak (chewah..pinjam skrip dari filem “esok untuk siapa”) and to all the Managers kindly choose your battle!!!

No comments: