Monday, November 14, 2011

Memasak Sambil Bergosip: Pengat Nangka, Chokelat Kocak dan Anak Chef Wan



Semalam di tempat kerja tetiba teringin nak makan penggat nangka dan Chocolate shake, on the way balik dalam Metro..Burung kakak tua (Nowa) call tanya kalau saya nak makan apa2 tak sebab dia tgh buat grocery shoping kat lulu hyper market , apa lagi tanpa segan silu saya just request la benda yang dah saya terbayangkan waktu di tempat kerja … akhirnya termakbul juga nak makan benda yang saya ngidamkan… TETAPI!!!!! Apa yang hendak saya coretkan disini bukanlah resipi tentang penggat nangka mahupun chocolate shake yang telah selamat berada diperut saya (dah keluar pun pagi tadi) !! Apa yang hendak saya jeritkan disini adalah perkara yang diumpatkan oleh si burung kakak tua, mengenai anaknya si Chef Wan yang mengencing fasal resumenya untuk rancangan MasterChef Malaysia…, Chef Riz weet!!! Weet!!
Nah korang baca sendiri gambar di atas:


Namun setelah pihak Malaysian Insider sendiri menghubungi Restoren Babbo untuk mendapatkan pengesahan, Pihak restoren menafikan pernah mempunyai pekerja bernama Mohd Nadzri Redzwan (Ouch!!!!!!)
Setelah terbongkar tentang segala galanya , Chef Wan sendiri mengeluarkan statement di Page FB nya.
Seperti gambar di atas:

Kesian Chef Wan ….. what to do..? macam dia cakap lah Nasi dah jadi Bubuq…
Untuk cik Nowa a.k.a burung kakak tua dan juga chef chef Malaysia yang lain…jangan dok pikiq sangat fasal anak si Chef Wan sorang ni….. sebab bapak dia sendiri pun rasa malu ngan si “Chef de cuisine” itew…

Dengar citer dia nak keluar kan statement fasal isu ni? Dah ke belum ?

No comments: