Friday, November 4, 2011

Seksualiti Merdeka?

Saya agak teragak sebenarnya untuk menyibuk untuk perkara diatas tetapi topik yang saya terbaca pagi tadi di berita harian on line amat menarik perhatian saya.

Apa yang nak dimerdekakan dengan seksualiti sesetengah individu itu? Saya sebenar keliru dengan apa yang cuba diperjuangkan oleh mereka mereka ini? Apa mereka mahu kerajaan untuk meluluskan undang undang untuk perkhawinan sesama jenis di Malaysia? Sebab selain dari perkara yang saya sebutkan saya tidak melihat mana mana diskriminasi untuk golongan homo seksual, lesbian atau mak nyah berada pada tahap yang begitu ditidas di Malaya. 

Fikir fikirkan lah wahai korang korang yang begitu radikal dalam memperjuangkan sesuatu yang bebenar tidak masuk oleh akal kita..setiap agama, saya taip sekali lagi SETIAP AGAMA melarang kita sebagai umat dibumi ini untuk mengadakan hubungan sesama jenis, namun dosa dan pahala adalaha pilihan masing masing atas alasan kubur esok adalah lain lain dan iyanya benar, namun  provokasi untuk menyuruh kerajaan menghalalkan sesuatu yang haram adalah sesuatu yang boleh saya kategorikan gila..sebuah kerajaan Islam membenarkan hubungan sesama jenis terang terangan... Dimana kredibiliti negara Islam itu sendiri apabila ada rang undang undang meluluskan perkhawinan sesama jenis itu nanti? 

Cukup cukup lah dengan apa yang telah diberikan..kelonggaran untuk bekerja, kelab kelab malam yang hanya dikhusus kan untuk golongan golongan LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan transeksual) dan juga spa yang telah " disediakan" jadi kebebasan yang bagaimana  lagi yang kita mahu kan...?

Saya bukannya hendak menidakkan hak hak untuk sesetengah individu itu tapi kalau dilihat pada keseluruhannya permintaan atau demand ini terlalu tinggi nilai moralnya untuk dibayar dengan apa yang bakal diterima kelak.. 

Kekal kan lah dengan apa yang yang ada usah mengikut ikut dengan kaedah atau trend barat yang ingin menjadikan sesetengah negara lain sebagai boneka..Kalau betul nak kahawin dengan jenis yang sama travel je ke Holland habis cerita.. Tapi kalau setakat nak menjalankan hidup dengan status L,G,B atau G di Malaysia rasa nya tiada apa2 masalah kan...kalau korang tak percaya korang tanyalah pada sesetengah celebriti yang bestatuskan L, G, B dan G... Ada diorang tertindas selama ini.....? Saya yakin korang semua tahu siapa yang saya maksudkan...

Melakukan perkara yang berdosa satu hal namun itu hak individu dan cuma Tuhan boleh menilainya tapi meminta untuk menghalalkan sesuatu yang terang terangan haram itu adalah diluar batasan dan iyanya benar benar menjelekkan

Bagi anda yang mempunyai akal untuk berfkir..maka guna kan lah dengan sebaik baik mungkin....

Sekali lagi apa yang saya tulis ini iyanya bukan "bias" semata mata...... Don't ask don't tell 

Dan untuk rekod.. I do believe in equality

No comments: