Wednesday, November 30, 2011

Bond



Saya tak nak marah marah pagi ini, sebab esok public holiday (hari kebangsaan UAE) la ni saya nak cita sikit mengenai Bond...bukan James Bond..tapi...

Minggu lepas saya beli Dubai National Bond, 1 unit berharga AED10, minumum mesti beli 10 unit, hmmmmm seriously saya sebenarnya kalau bab saving menyaving agak sukar sedikit untuk dipupuk..tetapi disebabkan ada perkara lain yang menarik minat saya, dengan tidak teragak agaknya saya telah membeli 300 unit national bond hahahahaah nak tahu kenapa?

Minggu sebelum minggu lepas (2 minggu lepas) lepas saya masuk office dikala pagi yang indah, mamat yang selalu deliver 7 days newspaper datang agak awal dari hari hari kebiasaannya..masa dia pass paper tu dekat saya mata terus menikmati tajuk tulisan si wartawan “Indian waiter won AED 1 000 000” , baca punya baca sampai ke akhir tulisan si wartawan ini maka saya pun mendapat kepastian yang waiter dari india ni menyimpan dengan national bond rupanya dan setiap bulan akan ada cabutan bertuah untuk pemegang pemegang sijil national bond. Untuk melayakkan diri bagi memenangi wang tunai bernilai 1 juta dirhams, jumlah minimum dikena untuk menyimpan adalah AED 3000 sekiranya kurang dari nilai tersebut anda cuma layak untuk untuk cabutan bertuah bernilai AED 10 000 setiap minggu sahaja dan bukannya cabutan bulanan. So dah alang alang nak menyimpan kononnya , sebab tu lah saya terus beli 300 unit ini sekali gus membolehkan saya untuk memasuki cabutan bertuah mingguan dan bulanan !! wee tweet!!!

Sekarang ni , di setiap kelapangan masa yang saya ada..saya cuma akan memikirkan perkara yang akan saya lakukan sekirannya saya berjaya memenangi hadiah 1 juta itu…hmmmmm hahahhahah biasa la darah tipikal melayu ada mengalir sikit kat badan saya ini nak buat lagu mana?

Dan sekarang saya sudah mempunyai sijil Dubai National Bond yang saya beli pada minggu lepas..saya berjanji akan menyimpan setiap bulan dengan Dubai National Bond ………………… agar peluang untuk memenangi AED 1 juta lebih cerah … yeah bebeh!!!!

Ha!! sebab tu la saya tertarik untuk saving menyaving …

No comments: