Wednesday, January 25, 2012

Semalam Saya...........


Semalam bos kasi cuti suruh re-new UAE national card yang dah expired bulan enam…tahun lepas. Dan disebabkan berkemungkinan besar saya akan dipenaltikan sebanyak AED1000, saya dengan bangga nya mengambil keputusan untuk duduk dirumah sahaja dan cuma akan meng-re-new-kan pada hujung minggu ini.
Emirates National ID yang telah luput tarikh pemakaiannya
Sepanjang keberadaan saya dirumah saya cuma melakukan perkara yang paling digemari iaitu makan-tidur-tengok-tv-makan lagi, walau bagaimana pun saya telah merajinkan diri juga semalam untuk berpeluh peluhan di gym selama 45 minit..kembang kempis hidung tatkala belari atas treadmill.

gigih merekodkan bahan bukti takut korang tak percaya
Balik tengok burung kakak tua tengah masak ..apa lagi saya pun mengambil kesempatan dengan mendudukan diri di meja makan sambil menunggu kemasakkan roti tortilla yang berbungkuskan daging panggang dan disoskan dengan garlic sos!!! Sempoi!! Diet? Takpe esok esok boleh…lepas tu tak cukup dengan itu..saya buat pulak lempeng pisang untuk dessert!! Wahahahahaha !! sedap wei!! Cakap banyak tak mau la korang layan je la gambar di bawah!!

Tortila daging bersama sos bawang putih
Sos Bawang putih, Daging Salai , Sayur dan juga  Sos Kimball
dekat 2 jam setengah saya lenyek pisang ni
hahaha lempeng pisang yang sedang dalam pemprosesan
Lempeng Pisang di Dubai

KAKI ORANG YANG DALAM KEKENYANGAN!!

Pada sesiapa yang nak resipi diatas korang boleh la melayari www.resipi?resipiapa?carisendirilawei.com


2 comments:

Karbon Kopie said...

gila expired bulan 6. lame betul.keji tau.
apesal lenyek pisang sampai 2jam? ko pakai pisang hijau ke hapa.

Zamri Karim said...

Ha tahu takpe dari sehari ke sehari nak renew terus sampai tahun baru cina...lagi lama lagi bagus untuk sistem penghadaman..