Saturday, January 7, 2012

Originaliti wei!!!

Saya baru je balik dari Noodle House , Internet City supper dengan budak budak rumah ... Disebabkan dua orang dari budak rumah tu boleh pula ber argue lepas tu masing masing buat muka...kita orang pun gerak lebih awal tanpa menikmati dessert.. Dan saya teramat la kecewa...

Sampai je rumah terus saya on-line nak tengok statistik blog saya...hmmm boleh tahan juga...terus saya cari group page yang ada sangkut paut dengan blogger blogger dari Malaysia...banyak rupanya...tapi apa yang menyakitkan hati dan mata saya ...ada sesetengah blogger yang cuma cut dan paste sahaja entri mereka...contohnya mereka akan mengambil artikel dari mana mana suratkhabar on-line kemudian mereka akan pastekan ke blog mereka...dan ada juga yang meletakan lirik lagu sebagai entri mereka...apakah ni? Bukan kah mereka sepatutnya mengentrikan sesuatu subjek yang datang dari ide mereka sendiri buat tatapan peminat peminat blog dan bukan nya menciplak sesuatu entri itu.

Buat mereka mereka ini...tolong lah keluarkan ide anda atau paling tidak anda entrikan sahaja perkara yang telah anda lalui dalam hidup seharian anda, kerna saya yakin ianya lebih menarik daripada anda meng-cut and paste- kan entri anda yang tidak ori itu....kerna sekiranya saya ingin membaca tentang kenaikan harga siling ayam semasa adalah lebih baik saya klik terus ke bharian.com.my ataupun utusan.com.my...

Note: boleh je nak buat entri fasal isu semasa tapi at least gunakan lah ayat dan cara interpertasi anda sendiri...and say no to cut and paste!!!

No comments: