Wednesday, January 18, 2012

Bahasa "F"


Bukan F**k orait!! Otak nak memanjang kuning je korang ni!! Tak kuning BIRU!!! Wahahahaha… okay la back to the subject!!

Bahasa “F” ini teramat la popular disekitar era 90an, dikatakan bahasa “F” ini diciptakan oleh budak budak perempuan diera itu untuk mengutuk budak budak lelaki supaya kitaorang tak faham apa yang dikatakan oleh mereka… BENARKAH?

Saya cukup menyampah kalau kakak saya start borak borak ngan jiran sebelah rumah atau geng geng dia guna bahasa ni depan saya..

1. Saya tahu diorang cuba sembunyikan sesuatu dari saya especially kalau diorang cakap extra laju dengan nafas yang tercungap cungap…seolah olah minit seterusnya sesuatu yang buruk akan berlaku terhadap mereka..Chill la..kalau korang cakap slow pun bukan aku faham pun!!

2. Diorang cakap laju giler macam rappers “fifu fafu fafi fufu…ha!! Fafi fufo…fufaaaaaaaa” lepas tu diorang ketawa…lepas tu sambung lagi… dengan hidung diorang kembang kempis, lepas tu mana yang cakap berhampiran dengan muka korang tu, terima je la seadanya semburan atau renjisan air liur diorang !!! tak ada kesedaran sivik langsung!!! Kan? Budget kiut la tu!!!

3. Saya bengang sebab sepatah haram pun saya tak faham..even sampai sekarang pun saya masih belum dapat menguasai pengunaan bahasa “F” ini

Dibawah ni ada beberapa kerat perkataan yang diubah ke “F” word yang saya hafal semenjak Era 90an sampai la sekarang, yang selebih nya .. saya tak tahu dan saya tak kuasa nak ambik tahu!!
contohnya :-

aku = aFa kuFu
dia = diFi aFa.
Diam = diFi amFam.
Nasi = naFa siFi.

Ya!!! saya Cuma hafal 4 perkataan sahaja!!!

La ni saya tak tahu la kalau budak budak remaja perempuan masih mengunakan “Morse Code” mereka ini lagi atau tidak!! Sebab saya bukan remaja dan saya bukan perempuan!!!


*dalam keadaan marah penulis berlalu pergi begitu sahaja*

2 comments:

Karbon Kopie said...

aku gune jugak dulu mase zaman remajewww..ingt kat kampung aku jue gune bahasa2 sakai begini.kehkeh

Karbon Kopie said...

jue = je. haihlah typo