Monday, January 9, 2012

Kuew Tiau Goreng, Nasi Lemak & Keputusan Kes Anuar Ibrahim


Semalam budget budget comel nak ke gym ..nak lari atas treadmill katanya…dah petang sikit lemau je badan..dah petang banyak terus jadi basi…on the way balik ke rumah masa dala metro tercari cari juga sumber inspirasi yang boleh membangkitkan semangat untuk belari lari anak atas treadmill bila sampai rumah nanti…tak jumpa jumpa juga..dalam kepala otak asyik terfikirkan eskrem Baskin Robin tu je…

Sampai je rumah burung kakak tua ajak pergi Lulu hypermarket dia kata nak beli barang sikit nak buat Tom Yam, TOM YAM!!!! Best memang best..terkubur terus harapan saya untuk berlari kat Gym..kasi potong cerita, Tom Yam yang nak dibuat terus bertukar kepada Kuew Tiau Goreng..lagi awesome!! Letak kerang, tahu, taugeh, sawi..dan kuew Tiau nya saya ganti kan dengan pasta ..bedal sudah janji taste kuew Tiau Goreng penang tu ada!!

Pagi ni pula bila celik je biji mata, saya masuk dapur tengok ada sambal, dengan kacang dan ikan bilis goring atas meja makan, kat kaunter dapur pula ada Nasi dengan daun pandan dalam rice cooker..buka peti ais ada telur rebus dengan timun..cuba teka binatang apakah ini? Wahahahaha Nasi Lemak wei!!! Gila la first time ber-breakfast-kan Nasi Lemak kat Dubai. La ni mata saya dah sayup sayup ke bintang dah rasa macam mat pet pun ada gak..berat je rasanya…ngantuk shial..mau surau kat tempat kerja ni sat lagi jadi cam surau surau kat Malaysia karang!!


Sempat juga saya metela’ah Berita harian on-line..terbaca berita Anuar dibebas kan dengar cerita hakim, Mohamad Zabidin menyatakan mahkamah tidak dapat memastikan 100 peratus bahawa integriti sampel DNA tidak terusik, dan disebabkan itu maka gugurlah segala pertuduhan ke atas Anuar Ibrahim namun pihak pedakwaraya masih ada 10 hari dari hari ini untuk membuat bantahan .. sudah sudah la tu. Lepas tu saya skrol ke bawah lagi saya terbaca ada pula bom mengebom bagai ..dengar citer 3 orang cedera..giler la korang kat Malasyia, sekarang ni dah advance shiot!! Main baling baling bom bagai!! Molokov koktail takde ke? Besok tau tau budak darjah satu pergi sekolah bawa K47, makcik makcik dalam hanbeg ada Magnum Revolver..tak puas hati sikit je terus tembak..marah sikit je baling bom tangan...baru la gangster paradise dak..?

Sebelum saya gerak gi surau , saya nak jerit kat Dato’ Lee Chong Wei!!! Caya la Dato’ you memang the best!!! Terus kan momentum kejayaan ini!!! Next target Olimpik Game gold medal okay Dato’!!!!

2 comments:

Karbon Kopie said...

rajin sungguh buat nasi lemak. tinggal nak ada daun pisang je nih.

Durio Zibethinus said...

kalau dah teringin saya pun merajin kan tulang ... kalau tak tengok gambar kat google.com je la