Wednesday, January 4, 2012

Selamat Ulang Tahun ke-67 buat Hajah Zainon Peket




Entri kali ini saya nak tribute buat wanita besi yakni Ibunda Hajah Zainon Peket yang telah pun melewati usia 67 tahun semalam. Bukan tak nak buat Entri ni semalam tapi sebab agreement telah pun dibuat dengan En Afwan Hj Adi dimana si kertu itu akan mengentri pada setiap hari Selasa dan Jumaat…nanti tak fasal fasal dia “carut” kan saya next entri dia nanti.

Saya nak cerita benda benda kecil yang bersangkut paut dengan Hajah Zainon..sebab benda benda besar yang beliau buat untuk saya terlalu BANYAK tak cukup untuk satu entri ni sahaja..

-Masa saya berumur 7 tahun Hjh Zainon bawa saya ke Jaya Supermarket untuk sesi tandatangan bersama Sudirman Hj Arshad dan juga Noorkumalasari...sayang giler buku kaler He-Man saya yang ada Autograph Arwah Sudi hilang...kalau tak ...mesti dah boleh lelong dengan nilai yang tinggi..rare tu...

-Pn Hjh Zainon mendapatkan topi keledar dan uniform Bomba yang sebenar untuk saya pakai buat pertandingan pakaian beragam (tadika) dan sewaktu saya berada di Darjah 3 pula beliau memakaikan saya ala ala Hawaiian (Topless)
..

-Terima kasih kerana memperkenalkan Teh O Ais Limau kepada saya sewaktu saya darjah 1..masa tu saya baru je habis belari Marathon kat Padang Timur, Lepas tu Hjh Zainon bawa saya pergi minum dekat kedai mamak and then beliau orderkan saya Teh O Ais Limau menurut Hjh ZainonTeh O Ais Limau ni boleh menghilangkan haus…start daripada itu lah saya akan order Teh O Ais Limau kalau saya penat sampai la sekarang…

-Setiap kali saya demam pula Hjh Zainon mesti buat Nescafe O suam untuk saya dan juga Beliau akan lumurkan serbuk kunyit keseluruh badan saya..nak redakan panas katanya dan ianya memang berkesan walaupun dikala itu saya kelihatan seperti topekong India.

-Saya drive kereta BBX 7004 Hajah Zainon masa saya form 3 … tengah malam, lepas tu terlanggar van yang diparking depan kelab dangdut…lepas tu saya park balik BBX 7004 di tempat asal..esok nya Hjh Zainon Peket ingat lampu depan kereta yang pecah itu adalah disebabkan dilanggar oleh kenderaan lain… walau pun ada orang yang nampak saya drive kereta tu dan inform ke Hjh Zainon, beliau masih tidak mempercayainya…

-Masa saya nak kena amik angka giliran untuk SPM di sekolah, disebabkan rambut saya yang panjang saya request kat Hajah Zainon untuk pergi ke Sekolah Menengah La Salle untuk collectkan angka giliran saya, sebab tak bagi nampak kat guru displin rambut saya yang rocks itu..tapi rambut saya tetap kena gunting juga

-Hjh Zainon ok je masa saya masukkan kasut sekolah saya ke dalam washing machine

-Masa saya bawa motor kawan saya lepas tu ter accident beliau yang cover semua kos baik pulih motor itu..

-Beliau akan belikan saya "Big Gulp" di 7-Eleven setiap kali lepas habis berjogging di Taman Aman

-dan paling best …. … dan yang paling saya tak boleh lupakan ..2 minggu setelah saya disunatkan saya terpaksa pergi ke hospital untuk menanggalkan bandage yang dibalut kan ke “anu” saya..disebab kan ianya telah terlekat bersama kulit jadi untuk mencabut nya adalah sesuatu yang amat memeritkan..dan Hjh Zainon telah bersekokol dengan Nurse yang bertugas di Universiti Hospital untuk menyentap kain pembalut itu tanpa pengetahuan saya… namun saya dapat menghidu konspirasi mereka berdua.

.. Apa apa pun saya ingin Mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Ulang Tahun ke-67 kepada Ibunda Hajah Zainon Bte Peket semoga panjang Umur dan dimurah kan rezeki serta ceria ceria selalu.. errmmmm…Abang courier ada ketuk pintu tak semalam?

2 comments:

AZNI BINTI MAT ISA said...

tersangatlah sporting ibunda Hajah. Selamat Ulang Tahun buatnya, didoakan Allah sentiasa memelihara beliau dan diberi kesihatan yang terbaik!

Zamri Karim said...

Terima Kasih Cikgu Azni!!