Monday, January 23, 2012

Carca Marba

Mak aih..sejuk la pulak pagi ni kat Dubai sampai ke tulang belikat sejuknya.. semalam suhu cecah sampai 12c giler!! apa apa pun saya nak berterima kasin kepada blogger yang bernama Man Yusoef (korang boleh check out blog beliau kat klik sini ) atas penjelasan tentang siapakah Ben Ashaari melalui komen beliau di entri saya yang bertitle kan “Siapa Bunuh Alice?” “Siapa Ben Ashaari?” ..dan Iya saya tahu siapa Awal Ashaari itu. Saya cukup peka yang blogger Ben Ashaari ni begitu fofular sekali ..tapi saya nak tahu kenapa dia begitu fofular dan kenapa ramai blogger yang begitu teruja bila dia datang menjenguk ke blog korang?

Apa apa pun sebenar nya saya tak tahu nak tulis apa pagi ni…

……Dan yang best nya pagi ni, saya masuk masuk kerja je..Jaga Nepal kat tempat kerja tanya saya dah letak entri baru ke belum? Ketawa berguling guling macam tengeling saya pagi ni…saya tanya dia macam mana dia tahu, dia kata saya selalu advertise kat FB, sebab tu dia tahu, saya tanya dia lagi ..dia faham ke apa yang saya tinta kan tu? Dia cakap tak faham tapi dia nak support gak!!! Caya la Pak Guard!! You’re simply the best!!! So entri yang ni saya dedicate untuk Jaga kat tempat kerja saya!!

Saya selalu gak layan borak dengan Pak Guard ni bila ada masa terluang..macam macam cerita yang saya dapat especially cerita cerita fasal family dia dan juga mengenai kekorupan Negara beliau..kalau korang tengok dari fizikal korang mesti ingat Pak Guard ni umur dalam likungan 30 – 35 tahun..tapi sebenar nya muda lagi mamat ni, baru 24 tahun tapi dah ada 2 orang anak… saya pernah tanya dia macam mana boleh merantau sampai ke Dubai? dia jawab; sebab susah nak cari kerja kat Negara dia tu yang dia merantau sampai ke Dubai!! Dia kata lagi masa dia nak datang sini dia terpaksa bayar 1 lakh ( RM4200 kalau Dirham pula dalam 5000 la) , dia gadai kan motor kesayangan dia buat bayar duit agency ..lepas tu terus dia datang sini.. saya tanya dia lagi, suka tak dengan kerja yang dia buat sekarang ..dia jawab tak..sebab kompeni yang dia bekerja sekarang ni macam gampang!! (dia tak kata gampang ..saya yang tulis..sebab dia tak tahu apakah gampang itu..dia cuma kata dia tak suka.sekian terima kasih) so saya pun kekadang tolong la dia cari kan kerja lain through on line application..so far saya dah submit resume dia kat 2 tempat dan sekarang ianya dalam pemprosesan.. semoga dapat la kerja yang dipohon oleh Pak Guard kesayangan saya ini dan selalu selalu lah jenguk blog saya ini walau pun saya tahu pak guarad tak faham sepatah haram pun.



p/s: pak guard ni juga mintak saya ajar kan perkataan dalam bahasa Malaysia so far 3 perkataan telah dipelajarinya " Beruk", "Keldai" dan juga "Hanjeng kau!!"

2 comments:

iamDina said...

"siapa bunuh Alice" HO HO HO

Karbon Kopie said...

perlulah nak kena ajar 3 patah perkataan tu. adoilah.