Friday, January 13, 2012

Afwan Hj Adi: Tips Nenek Kebayan

Haiyo..Ratu chantek Dubai terpaksa bangun seawal jam 7 pagi!!! dihari minggu gara gara di depan Apartment  Mek ada kerja kerja pembinaan sedang dijalankan..hanjeng sesangat tau!!! Sembab biji mata Mek bangun awal awal dihujung minggu ni..nasib baik habang habang kontrak tu can do can do!! Sejuk mata Mek memandang sejuk lagi perut Mommy diorang yang mengandungkan..MOTIP!!!!

Hokay la uols disebabkan sekarang ini musim sejuk di Dubai dan bibir Hanjilina Coli Mek ini pun selalu kekeringan + merekah, mek pun meng-GOOGLE-la untuk mencari petua Nenek Kebayan yang boleh digunakan sambil melambai lambai ala Miss Universe ke habang habang kontraktor itu tadi.. tekan, tekan, tekan akhirnya mek stop di laman www.wikihow.com (Waaa!! Abang kontraktor tu lambai balik!! Walaupun body Mek agak kegajahan pada musim sejuk ini)

Jeli Petroleum;  ini bukan lah JELI KY ye uols!!(hamboi..mengedik hadik hadik dengar KY) Juga bukan minyak petronas atau Shell hokay!! Mampos kejung uols esok harinya. Kalau uols pernah dengar Vaselin maka itu adalah jeli yang diperbuat dari petroleum dan  ianya selamat untuk disapukan ke bibir uols yang merekah itu..Kata nenek kebayan lagi , cara pemakaian nya uols sapu la setepek ke, secubit ke, segegam ke, ikut suka la itukan bibir boboy dan gegurl, sampukan pada waktu malam sebelum uols nak beradu dan juga esok paginya sesudah bersiram..ianya bagus untuk mengelakan bibir uols kering dan sekali gus kelihatan jijiks.

Madu; Ha!! Ini pun bagus juga ya!! even dalam Islam pun ada mengatakan yang madu ini adalah penawar bagi segala penyakit (Wah!!! Mek feeling feeling Ustazah pilihan di pagi yang indah ini, uols mampo?).. namun bakal menjadi penyakit sekiranya jantans uols memadukan uols.. owhh dunia sama je cara pengunaanya dengan vaselin tadi cuma jangan dibawa tidur sahaja mampus kena gigit dengan semut besok bangun bibir jadi macam hakak Negro sesat pulak!!..at least sejam dua sebelum uols nak masuk tido uols sapukan la dulu kat bibir uols ..lepas tu cuci dengan air tap yang bersuhu kan bilik,  dan kalau nak nampak hasilnya 2 kali vas uols sapukan dengan vaselin lepas tu uols boleh la beradu!! Tak nak letak vaselin pun takpe, ikut suka hati uols la..kalau ikut suka hati Mek..Mek cucuk tang sini, tang sini, tang sini, tang sini pun Mek cucuk juga…

Gula; kaedah ni uols harus letak kan gula dihujung jari uols, make sure jari itu bebas dari anasir anasir yang keji (mengunakan jari untuk mengorek bontots, adalah jari yang keji!!) lepas tu uols gosok gosok kan dipermukaan bibir uols dengan lembut dan penuh ghairah tapi diingatkan teknik ini haruslah digunakan ketika tiada sesiapa pun berada dipersekitaran uols  takut nanti mereka ini akan menyalah tafsirkan gerak tubuh uols itu..muka kalau chantek takpe..ini muka stock stock si Saiful  yang tak cando tu lepas tu klaim ada yang meliwat dia..siapakah dia? Tom cruise? Brad pitt? Aaron Aziz? Harun Salim Bachik..dik tolong lah very the jijik hokay!!Gay boy paling gampang di muka bumi ehhhh ko gi BAKO jerr JUBOR KO lahanattt Ziana Zain jadian buat orang menyampah sahajork. Pun sama juga macam madu tu tadi sekati uols la kalau nak letakkan vaselin ke tidak selepas itu, tade sesiapa pun yang akan menghajingkan uols.

Hawas uols!!! Menjilat jilat bibir uols atau bibir orang lain dengan mengunakan lidah bagi membasah kan bibir yang kering adalah NO!! NO!! NO!!, ini kerana air liur uols yang busuk itu akan membuat bibir uols bertambah kering !! dan kemungkinan besar uols akan dipijak pijak sambil di cerca cerci gara gara menjilat bibir yang bukan kepunyaan uols!!! Juga jangan lupa untuk minum air putih dengan banyak..dapat minum lima atau henam galen lagi vas!! Kalau nan hado 6 gelas pun dah hokay dah.

Semoga dengan tip Nenek Kebayan ini dapat membantu uols - uols yang baru first taim experience  musim sejuk!! Gitew ….

2 comments:

Anonymous said...

Alahai hakak afwan, lama bebenor tidak menjengoh belog kamu nieh...almaklumlah busy hujung tahun semua akaun kena tutup..mujur yang lain sediakala tutup hehehe..

seronot membaca petua dan tips berguna nieh...

soklan cepu MAS, ada kewl abang can do kat construction site area uols tu...bukan depa semuanya ala2 shah rukh khan tak abis baking kekdahnya....

Apa2 pon selamat Chinese New Year uols...

Afwan Hj Adi said...

Busy ye uols..takpe mek very the understood..Uols busy berjimba ria kah...?uols jangan tak tahu abg abg kontaktor di depan the address ini meltops hokay... Mek sempat juga main main mata...tinggal lagi takde pokok kelapa sahajork ..kalau tidak boleh bepele tom pele tom dengan abg kontraktor itew...