Tuesday, January 29, 2013

Kronologi Shawarma

Semalam adalah hari dimana saya akan menyampah dengan Shawarma untuk selamanya.
Kronologi kes adalah seperti berikut

28 Jan 2013

5.00pm: saya melangkah keriangan keluar dari office, perut berkriuk – kriuk minta diisi

5.30pm: Sampai di stesen Mall of Emirates dan bergegas pulang kerumah

5:50pm: ketibaan saya di rumah

6:18pm: Chokri tiba dirumah

6.30pm: Kami keluar ke kedai makan

6.45pm: Kami tiba di Kedai makan, sementara si Chokri bayar parking, saya order 4 shawarma. 2 untuk saya dan 2 untuk beliau

Disini lah segalanya bermula……

6:55pm: Melahap Shawarma pertama

7.05pm: Melahap Shawarma Kedua

7:08pm : Chokri memulakan watak antagonist  beliau dengan mencabar saya untuk memakan 10 Sharwarma dengan ganjaran “Dinner on him”

7.09pm: Kami menanya kepada tuan punya kedai berapa rekod paling banyak untuk seorang pelanggan makan Shawarma satu satu masa. 7 shwarma katanya

7.12pm: Order Sharwarma kedua kami, yang ini roti nya agak kebesaran dari biasa sebab kami mintak yang special

7.15pm: disebabkan saya yakin boleh, saya pun memulakan watak hero saya

7.18pm: Kami order Shawarma ketiga kami, kembai ke roti normal. Masa ni saya masih maintain dan makan mengikut kelajuan yang ditetapkan

7.23pm: Sharwarma ke-empat kami mintak, masa ni si Chokri dah mula senyum senyum  jahat, tapi hero rileks je.

7.25pm: Chokri tanya kalau dia boleh order untuk  yang seterusnya, saya angguk, setuju.

7.31pm: 2 Shwarma sampai tapi chokri tak makan, dua-dua tu untuk saya katanya

7.45pm: Shawarma ke-enam saya habiskan. Perut sewaktu itu dalam keaadan kurang stabil

7.46pm: Chokri sekali lagi menjalankan tugas dengan mengorder 2 Shawarma lagi

7.58pm: Lelah saya menghabiskan Sharwarma Kelima dan terus membuka Sharwarma yang ke-enam. Chokri ketika ini berpura pura memberi kata kata semangat ke saya.

8.01pm: Chokri sekali lagi menjalankan tuggasnya dengan cemerlang dengan mengorder 3 Sharwama

8:20pm: tepat saya habiskan Sharwarma yang ke-sembilan, pelayan kat restoren disitu amat kagum dengan kejituaan saya menghabiskan Sharwarma tersebut, waktu ni perut memang betul betul dalam keadaan tak selesa.

8:40pm: Sampai di rumah. Perut masih dalam keadaan hiruk pikuk. Si Chokri pula menelepon bapak beliau untuk menceritakan peristiwa tadi. Bapa beliau begitu kagum dengan saya, dia kata kecik kecik saya ni pun boleh mentadarah sampai 10 Sharwarma.

8:55pm: Muka didalam mangkuk tandas meng”uweksss –uweksss”

9:05pm:Keluar dari tandas, Chokri berdiri didepan pintu dengan telepon  Samsung S3 beliau diarah kan ke saya

9.15pm: Gambar saya diupload oleh Chokri ke FB beliau

9:16pm: Saya dengan serta mertanya meng”untag” gambar tersebut

9.30pm: walaupun segala isi telah dikeluarkan sewaktu sesi making in love dengan mangkuk tandas perut masih lagi kurang selesa jadi saya mengambil langkah bijak dengan cuba melelap kan mata.

Dengan ini saya mengistiharkan yang saya tidak akan membaham Sharwarma untuk sepanjang tahun ini. Sekian terima kasih.

No comments: