Sunday, January 13, 2013

Beg, arab dan.....

Tadi masa dalam metro, on the way nak balik rumah ada satu mamat ni berenti kat satu station lepas tu saya perasan kat bawah seat dia ada paper beg..dia turun tapi paper bag tu dia tak amik...lepas tu saya cuak.....bajet dalam paper bag tu ada BOM... Keji kan alter ego saya..asal mamat arab dengan beg je bom...beg je bom...bom je mamat arab...apa apa pun metro yang saya naiki tu tadi tak meletop alhamdulilah...sorry la kepala hotak tak dapat register dengan betul waktu tu..ye lah mental letih la katakan baru lepas membating tulang empat kerat..free free je dapat dosa sebab bersyakwasangka terhadap insan yang turun tapi tak amik paper beg tu tadi...

bercerita fasal arab, beg dan te ba boom ni....masa saya nak fly ke Dubai 5 tahun lepas, masa member member hantar saya ke KLIA ada sorang member saya ni dia budget Dubai ni cam Afghanistan, siap boleh nak suruh saya tukar fikiran supaya duduk dan kerja je kat Malaysia...dengan alasan kebanyakan negara negara aranb ni tak selamat....saya, masa dia cerita dengan membulatkan biji matanya supaya dapat menambahkan effect "suram, takut dan seram" rasa macam nak berguling guling je kat KLIA waktu tu..bukan sebab takut tapi sebab lucu..bab yang betul betul tak boleh blah..watu dia nasihatan saya..kata beliau "nanti dah sampai kat Dubai, kalau ada orang suruh pengang kan beg, jangan amik.... Kau lari selaju yang boleh...takut dalam tu ada bom...!!" tak sampai hati nak gelak saya angguk je la....

Apa apa pun realitinya di Dubai ni....soal keselamatan adalah sungguh tight..hingga kan orang yang kerja masukkan duit kat ATM tak payah nak dikawal kawal bagai...belenggang je jalan sambil duit ribu riban kiri kanan.... Tapi apa kena mengena dengan tajuk diatas...? Tepuk dada pikir la sendiri...tak dapat juga, hantukkan kepala tu kat bucu meja...gerenti cemerlang




No comments: