Sunday, January 27, 2013

Setelah berbelas tahun, akhirnya....


Saya adalah sangat teruja ketika ini tatkala menemui sebuah lagu yang berbelas tahun dalam carian .. Mesti korang kurang yakin kan..?

Mari kita flashback..

Masa tu saya masih dalam lingkungan muda mudi, berbekal kan kereta Nissan Sunny ber"plate" kan BBX 7004,Navy Blue kepunyaan Hajah Zainon kehulur kehilir 24 jam tatkala mempuyai lesen besar untuk memandu..standard la umur masih mentah dapat pula pakai keta hmmmm toksah cakap la bangganya...tak sedar diri..hidung tahap kembang baling bola kriket pun boleh masuk...tengah berenti kat traffik light jalan 222 yang berhampiran sekolah vivikananda tu, saya pun memintal punat radio ..hahaha  dulu tak ada digital digital ni..semuanya mono dan manual..pusing punya pusing punya pusing lagu ni pun berkumandang..tak sampai 20 saat saya dengar terus habis..dan bermula dari situ la pencarian saya bermula...yang saya ingat cuma bass line accapela nya dan juga lirik penghabisannya "dan kau akan diberi, bahagia yang abadi" itu sahaja..punya lah minat sampai kan lepas beberapa tahun sesudah itu bila saya bekerja dengan sebuah kompeni yang baru dibuka, boss tempat saya bekerja buat satu competition untuk mereka cipta lagu kompeni..saya dengan otomatiknya teringat kan bassline lagu ni..terus saya ciplak..tapi lirik original yang dicipta oleh boss saya...dulu tak ada youtube.. Internet? Masa tu tak celik IT lagi...jadi adalah sukar untuk saya mencari lagu ini... Masa terus berlalu..namun bassline dan rangkap terakhir lagu masih tetap dalam kotak kepala ni...

Sehingga la tadi selepas makan malam , selepas pekena ice cream Pistachio, setelah melayan lagu lagu teacher's pet..hati tergerak untuk menaip bait bait rangkap terakhir lagu tersebut dalam enjin carian google....hasilnya...



Nahhhhhh....korang layan lah sendiri...setelah berbelas tahun akhirnya....saya puas!!!

No comments: