Friday, February 1, 2013

Harimau Malaya: Ajman la, bukan Dubai..hishhh..

Dah semangat tahap sultan mahmud mangkat dijulang dah tadi nak pergi menyaksikan Harimau Malaya vs Pasukan Saddam Hussain kat Stadium Al Ahli, Dubai.. Si Chokri yang tak ada kena mengena pun ikut sekali excitednya, jadi disebab kan kami adalah terlalu bernafsu utuk menyaksikan perlawanan yang melibat kan negara Tanah Tumpahnya Darahku, saya dan si Chokri pun pergi la ke Lulu Hypermarket lepas mentedarah breakfast kat Tim Hortons, di Jumeirah Road, tujuan nya cuma satu, nak cari face water color..kita orang nak cat muka kita orang ngan kaler jalur gemilang..tetiba satu SMS masuk berbunyi cam gini:

"confirm..main kat Ajman...dgn rasmi..aku cancel pi sana...maleh nak sampai ke Ajman"

Begitulah bunyinya text yang disampaikan oleh En Rashdan Kassim, informer saya didubai, nak harapkan pihak embassy update kat sesawang diorang memang takde la..apa tah lagi kalau telepon nak tanya benda benda gini...damnnnn!! Tangan kanan saya yang memegang water kaler dan tangan kiri pula marker pen, si Chokri pula dengan card board ditangan tanya ke saya kenapa saya letak balik kat rak ..bila dia dapat tahu yang Malaysia cuma akan beraksi di Ajman dengan serta merta pun beliau meletakkan kembali card board yang diambilnya tadi...

Pelik bin ajaib la.. Asal la diorang buat match ni kat Ajman..siapa la yang nak pergi tengok sampai kat sana..haishhhh...itu lah dulu Hajah Zainon ada pesan dia kata..jangan seronok sangat nanti menangis...(errr....ntah la saya pun kurang pasti kalau ianya bersesuaian dengan situasi saya ni..bedal je labu)

Takpe la..jawabnya saya layan pasar malam je la yang akan berlangsung kat Malaysia consulate petang nanti...tengok kalau kalau diaorang ada jual kopok leko ke... Apa apa pun semoga beroleh kejayaan wahai pasukan Harimau Malaya....Malaysia Bolehhhhh!!! Aummmmmmmmmmm

No comments: