Friday, January 11, 2013

Serius sekejap

Serius sekejap

Budak rumah yang selalu chill out ngan saya setiap weekend takde kat umah untuk 2 hari ni sebab adik beliau ada kat Dubai, jadi beliau kena lah bawa adik feremfuan beliau jalan jalan tengok padang pasir, unta unta dan juga pokok kurma... Dan secara paksarela nya saya mempunyai waktu untuk meng"refleks"  diri ini sepanjang keberadaan saya di Dubai... Umur semenjak menjangkau awal 30an ni terasa sedikit kurang tough berbandingkan sewaktu berada di kemuncak usia young adult yakni 20an...2 minggu lepas doktor sarankan saya untuk menghadiri sesi fisio terapi sebanya 5 sesi untuk sakit belakang saya, tapi itu lah kerja punya fasal saya cuma sempat buat 2 kali je..badan pula cepat terasa lemau..kalau dulu asal balik office je terus ke gym la ni saya lebih gemar ajak budak rumah pekena brownies tak pun gelato kat bawah apartment ni..boleh dikata setiap hari...si Patrick  waiter kat gelato tu siap dah tahu  ice cream flavor pistachio fav saya adalah wajib setiap kali kitaorang datang..bila nak start gym balik pun saya kurang pasti...

Bangun pagi tadi terus ke hypermarket depan rumah cari udang nak masak sambal..mals nak pergi lewat lewat sebab ramai mahkluk mahkluk lain yang nak membeli belah al maklum lah weekend..dah dapat semua barang barang saya balik terus masak..tempe yang Hajah Zainon tapau kan bulan Oktober kelmarin masih ada lagi.. Tempoyak...ikan sepat pun ada juga..makanya makan best la tghari tadi...amik tempoyak pun sikit sikit je..budget takut habis...tempoyak tu bai....mana nak dapat kat Dubai ni....kalau kat malaysia mana yang sipi sipi kat sudu tu terus campak kat sinki kasi cuci kat sini sorry la beb ..biar la saya jilat sudu tu sampai berkilat janji tempok tidak dibazirkan...hahahahaha...ikan sepat tu pula kalau boleh ngan tulang tulang  nak ditelan...tapi sebab nak idop lama kan..biar la tulang temulang tu ke tong sampah sahaja.... Tempe yang 7 dozen yang Hajah Zainon tapaukan la ni tinggal 3 dozen je....haish semakin berkurangan simpanan makanan kering Malaysia saya...Mammee Monster tinggal 5 peket je....Meggi Asam Laksa ada banyak gak la....benda yang dulunya saya take for granted  kat malaysia kini menjadi sebahagian benda yang begitu berharga iaitu kicap kipas udang, masih ada sebotol setengah lagi dalam simpanan...

Pagi tadi juga saya terbaca status member saya kat Bahrin..bunyi macam tengah mengalami krisis homesick je..terus saya text beliau...sedikit up and down beliau di sana ... Standard la masih baru lagi..saya masa mula mula sampai dubai pun cam gitu..dah lama besok...sempoi sokmo bak kat orang German...

Oklah takat ni je la..sebab saya nak gi letak krim yang doktor kasi tempoh hari kat belakang badan ni ha...asyik senggal senggal je....nak gi urut tak tahu la pulak kat mana yang available melainkan pakar pakar physio sahaja yang ada kat sini dimana bakal membuatkan dompet saya menjadi seperti dompet budak sekolah darjah satu.....nak tunggu insurance cover kena la tunggu 2 minggu for approval...haishhhhh.....dubai oh dubai...kota atificial yang memberi saya seribu satu pengalaman yang best!!

No comments: