Saturday, January 12, 2013

Cuti weekend yang bemula lewat

Chokri ( sebutan: Syukri. Beliau adalah dari Tunisia) budak rumah yang selalu chill out dengan saya setiap minggu tu tetiba menunjukkan batang idungnya kat rumah, saya tanya dia tak bawa adik dia jejalan ke..? Dia jawab dia bengang ngan adik dia so dia drop adik dia kat rumah abang beliau..malas nak tanya dengan lebih lanjut sebab muka dia pun merah macam udang karang nanti tak fasal fasal meng "spoil" kan mood beliau sekali gus merosakkam mood saya juga nanti... 

Disebabkan mamat separuh PMS ni kelaparan dia suruh saya temankan beliau makan nasi bryani di restaurant kegemaram kami yang terletak satu blok dari apartment kitaorang..bajet nak keluar pakai short ngan t shirt je..tapi chokri kata masa dia kat luar tadi cuaca agak sejuk ( untuk rekod la ni tgh winter season kat Dubai) saya pun bajet sejuk sejuk cap ayam je la..pakai lah saya jeans ngan sweater...sekali sampai bawah..nyesal tak sudah...sejuk bukan main lagi....dengan mafla tak pakai....haishhhh...sepanjang perjalanan ke warung makan tu rasa macam jauh je...angin pula dengan sepoi sepoi bahasa arab..hamik kau...si chokri dengan eksen meng"zip"kan jaket beliau sampai tengkuk...hanjing.....

Dah habis mamat separuh PMS tu mentedarah 4 Sharwarma mood beliau kembali normal...dan seperti kebiasaan lepas dinner mesti ada dessert kan...ke Gelato kami menuju pekena aiskrim pistachio kegemaran kitaorang...tak kira la sesejuk mana pun cuaca malam tadi..pistachio adalah satu kewajiban...minggu lepas masa kitaorang makan ice cream kat situ,owner kedai berbangsa italy tu ada bagi tau kat saya kalau saya ada mana mana flavor buah yang saya suka dan nak dijadi kan ice cream just let him know..saya bagi tau kat beliau buah durian beliau tahu tak? Dia geleng kepala..jenuh la saya meng "explain" kan ke beliau ..kalau buat karangan pas la karangan SPM 360 perkataan....at the end...masih tak paham gak..dia kata gini...just bring the fruit and i'll transform to an ice cream...okay, deal...(kat hypermarket depan rumah tu ada je jual durian thailand tapi harga sekilo 32 dirham convert ke ringgit adalah sekitar RM30) terfikir kat kepala hotak saya sewaktu diorang nak buat ice cream durian tu nanti..mesti siap pakai gas mask sebab nak cover bau...lantak la janji dapat makan ice cream durian kat Dubai..

Settle pekena ice cream pistachio kita orang gerak terus ke rumah...cuaca sejuk semakin semakin menjadi jadi...sampai je rumah terus pekena green tea ( perghhh rhyme shial....) 

La ni baru selesai main UNO ngan budak budak rumah...si mamat separuh PMS tu menang...dengan score 10 untuk beliau, 4 untuk Ali (mamat dari Labenon) dan 3 untuk saya....adalah sungguh keji menduduki tempat terakhir dimana saya adalah orang yang memperkenalkan game ini kepada mereka!! 
 
La ni dah jam 1:55am Tosbeho‘ala khair saya nak membuta...

No comments: