Thursday, January 24, 2013

Padan muka kau


Saya demam...arghhhh cuti panjang hujung minggu ni dimulakan dengan demam ngada ngada...al maklum lah tengah waktu puncak musim winter..dah duduk sini 5 tahun pun body masih tak reti reti nak adjust.. Rasa nya ini adalah balasan sebab buat buat sakit itu hari sebab malas ke office..orang cakap sekarang ni "God pay in cash" 

Begini ceritanya...

Isnin lepas saya kepura puraan jatuh sakit sebab malas ke office...bukannya apa..sebab the day before budak IT masih tak reti reti nak siap kan desktop saya..jadi kebanyakkan masa yang terluang saya habiskan dengan mundar madir kat office tanpa buat apa apa yang ada kena mengena dengan procurement process ..jadi apakah? Manager? Account director? Telepon IT dept dibilang nya desktop saya hanya boleh siap hari Rabu..nangis..!! For sure la lepas tu kerja melambak lambak kan...yang korang gi amik Laptop saya itu hari apa kes? Saja je kan...?nak buat saya kelihatan seorang yang malas bekerja sekali gus mengurang kan komposit indeks untuk saya merangkul pekerja berdedikasi..kan..? Disebabkan desktop saya hanya akan siap pada hari rabu, pada hari isnin saya pun malas lah keoffice..saya ke klinik mintak MC, cam biasa doc fav saya menganugerahkan MC ke saya..walhal tak sakit apa pun...

Semalam..amik kau..tak fasal fasal badan rasa dedar je..pada hal last day kerja ni sebelum cuti tiga hari...sampai rumah..tetiba berhancoooooooommmm - hacoooooommmmmmm!! ( mana mana yang bangang tu ni adalah saya bersin) Je ...lepas tu selsema pun sampai...tapi masih lagi gagah ni bila si Chokri ajak gi tengok wayang.....lepas abis tgh wayang..badan memang lesu lesi suruh si Chokri singgah super market sat beli, energy drink yang ada vitamin C...sampai rumah telah penadol 2 biji terus tido..

Tadi bagun pagi..tekak rasa separuh perit..selesema masih ditahap semalam...badan rasa tak sedap masih dedar lagi....Dan yang paling gampang adalah ini adalah hari minggu...Kau duduk la kat rumah dengan kotak tisu!!

Pada muka saya...membohong lagi..kan dah kena...

No comments: