Monday, August 31, 2009

Mill-phob-enni-ia-um


Hari terakhir dalam bulan Ogos, esok dah masuk September, 4 bulan lagi sebelum kita menuju ke tahun 2010..dulu kalau masa kecik kecik, selalu terbayang kan dunia futuristic bila melangkah ke tahun millennium konon nya kereta dah tak relevant jalan atas jalan raya tapi la ni melambak lambak gak kereta yang memenuhi haighway disetiap kontinen muka bumi ini..


Dubai baru nak ada Metro by 09-09-09 macam mana nak ada kereta yang boleh terebang?
Bercerita tentang Metro yang akan dilancar kan pada 09-09-09 nanti, hari tu Balik dari menghantar tok Ipin ke airport, driver taxi yang dari India (kalau tak silap saya la) tu bagi tau kat kita orang , kalau government bayar dia 2 juta dah sedia kan 2 orang bini semata mata untuk dia naik metro pun dia tak nak..tak safe kata nya..saya, nowa dan tok Upin ketawa berdekah dekah..ingat kan dah masuk era millennium ni dah tak ada mentality sedemikian rupa, tapi saya silap. jadi bagaiman kita nak ada kereta terbang dimasa hadapan?


Jenuh la kompeni kereta memikir kan cara untuk menjual kereta terbang untuk mereka yang mengalami pteromechanophobia a.k.a Aerophobia a.k.a GAYAT!!!

No comments: