Thursday, August 20, 2009

Saya Lost!!!


Lucu betul la..disebab kan ramadhan sudah menghampiri Cuma waktu nya sahaja belum ditetap kan mungkin esok atau lusa,Jadi saya pun mengambil inisiatif menelepon konsulat Malaysia yang bertempat di Za’aabel Road dengan harapan mereka dapat memberikan infomasi sama ada puasa akan bermula esok atau lusa, kalau di Malaysia senang, dalam pukul 7am duduk depan TV dengar pengumuman dari penyimpan mohor mohor besar Raja.


Lepas talian saya disambung kan saya pun bercakap la dalam bahasa melayu dengan harapan yang jawab nya orang Malaysia juga..tapi lain yang diharap lain pula jadi nya, lelaki berbangsa india yang memang dari India dihujung talian dengan menutur baris baris English dengan telo india yang pekat..”English please my friend” saya terkedu beberapa saat..dalam kotak hati bersuara..”betul ke Malaysia Konsulat yang saya dial tadi?” setelah mendapat kepastian memang benar la Malaysia Konsulat yang saya dial di punat telepon bimbit saya beberapa saat yang lalu cuma yang dihujung talian itu bukan orang Malaysia..walau bagaimana pun segala infomasi yang ingin dijawab telah dilaksana kan oleh lelaki berbangsa india dengan mengatakan “we have no information yet” dan ia-nya cukup membantu..


Jadi moral nya disini jangan fikir hanya orang Malaysia sahaja yang berkerja di ke dutaan Malaysia mahu pun di Konsulat…cuba la befikir luar dari kotak…


Selamat Berpuasa!!

No comments: