Monday, July 20, 2009

Hallo.., Hallo...


My weekends? Awesome? it was so so la...my beach outing spoiled by the sands storm..(thanks to the mother nature)we have to wait at least 15 minutes in the coffee beans shop..even it clear after that (sands storm) the authorities still won't allowed us to go inside the water..it's not safe (according to them). Well... saya tak nak bercerita tentang weekend saya yang busuk itu..

i was browsing Berita harian.com and my eyes was stop at this one articule " Vernon Berhenti Menlis Blog Mr. Manager'. hmmm... dalam banyak banyak berita kemanusiaan, cerita pasal this one guy stop from blogging yang si wartawanan ni tulis. wander if she would write 'bout me when i stop blogging one day?

pada sesiapa yang tidak mengenali En. Vernon, beliau adalah one of the judges for reality TV's show called Mentor which he's the one who always have something to say about the appearence of the contestant instead of commenting the singing part (that's is so brilliant)

saya tahu kalau cik wartawana tu baca blog saya yang busuk ini mesti dia encounter balik " sah sah, i ni wartawanan dunia hiburan, harus i tulis yang ada kena mengena dengan dunia hiburan" tapi harus kah menteliti kita menjadi sesempit tin sardin? Apalah salahnya kalau cik wartawanan tu tadi meng-interview En. Vernon kita dengan soalan soalan yang mencabar minda pembaca seperti " apa pendapat En.Vernon tentang pengeboman di Jakarta" tak pun tanya fasal jel di Guatanambay ke atau pun kalau nak yang ada kena mengena dengan dunia hiburan cuba tanya En.Vernon tu tadi bagaimana untuk kita menaikkan taraf dunia hiburan di Malaysia? saya yakin terlalu banyak idea yang boleh En. Vernon kita persembahkan

Enough-enough la dengan berita kelas dunia ke-3 yang cik wartawana cuba sogokkan..cuba la bagi cik Kiah, Cik Aminah dan juga Cik Khaltom berita yang boleh mengembangkan minda meraka tatkala berborak cum bergossip dipagi sepi'e sambil menyidai baju diampaian, mungkin dengan berita seni yang intelek secara tak langsung dapat "mendevelope" minda pembaca-pembaca yang macam Cik Kiah, Cik Aminah dan juga cik Khaltom itu tadi...


Sekian, Terima Kasih

No comments: