Saturday, February 4, 2012

Jom Makan!!!

Dulu masa kecik kecik time mak ajak makan luar je..seronok giler..mula la terkinja kinja...dalam kepala hotak dah set nak order nasi goreng ayam dengan air coke...dah tak ada menu lain dah...2 item tu adalah wajib untuk saya order. Especially kalau makan kat Medan Selera, Jalan Othman..gerai Naling. Masa kecik kecik gak selalu dengar Hjh Zainon Peket komplain kekadang tak tahu nak masak apa? Pelik juga kan sebab Mak tak tau nak masak apa?

La ni bila dah besar panjang, dan duduk jauh dari family..baru la terasa...makan luar itu adalah tidak awesome sama sekali...dan bila masak pula........*sigh* memang betul la kekadang tak tahu dah nak masak apa...pening kepala dok pikiq....lepas tu bila dah tahu nak masak apa...cara nak masak pulak tak tahu macam mana....surf kat internet ..lepas tu bila buat "praktikal" big time gagal!!!.... 

Ni tgh buat preparation untuk masak nasi goreng ayam...ayam goreng nya saya beli dekat lulu hypermarket depan rumah ni


...nasi je yang saya masak dan seperti biasa tak pernah nya perfect, sama ada mentah atau pun lembik macam sekarang ni!!! Arghhhhhh 


Nasib baik ada perencah belachan..rasa okay gak la nasi goreng belachan di Dubai ini.....!!


Jemput makan mak cik!!


Memang sedap!!! macam mana saya tahu sedap? sebab saya ada ini..........




No comments: