Monday, April 18, 2011

Ramalan kaji cuaca


Sepatutnya pagi tadi kena attend satu meeting tapi diorang cancel last minutes jadi saya decide untuk hanya menghadirkan diri ke pejabat pada jam 1 pm..tengah saya membelek belek website berita harian on-line di kitchen, housemate saya yang berbangsa arab tercegat dipintu sambil memandang kearah saya dan bertanya “zamri, do you think is going to rain today?” (untuk rekod hari sebelum nya hujan mencurah didubai) saya dengan muka tidak bersalah memandang kearah beliau lalu menjawab “hmmm it was raining yesterday” dan menyambung membelek berita harian on-line namun si gadis ini masih lagi tercegat dipintu dapur saya memandang lagi kearah beliau dan berkata “I really have no idea about today but its look clear outside” …masih lagi tercegat dan kali ini mata nya memandang kearah lappy saya. Hmmmm tahu lah saya maksud nya, terus saya susuli dengan soalan berikut “do you want me to check the weather forecast for you?” dengan riak gembira diwajah gadis ini seraya melonjak lonjak dan menjawab “yes..yes..please”

Hahahahaha satu experience yang agak melucu kan..sepanjang hidup saya ini lah pertama kali saya melihat weather forecast..sebelum ini memang tak pernah setakat tertengok masa layan bulletin utama tu adalah..lagi lagi kalau Di Petaling Jaya, Malaysia..apa kejadah nya nak tengok tengok forecast ni..?dah tentu tengahari panas, petang hujan..cam gitu jela cuaca nya di Malaysia.
Setelah memastikan yang cuaca untuk hari ini adalah panas sepanjang hari..si gadis menuju kearah bilik untuk meletak kan payung yang telah disedia kan awal nya tadi.

Haiya diorang ni betul betul bergatung pada forecast cuaca yang pada pendapat umum saya ianya bisa dibaca melalui kecerahan langit pada hari tersebut..namun mereka masih lagi percaya bulat bulat walau pun terang teranga ianya hanyalah sekadar RAMALAN kaji cuaca…

Ok lah saya nak keluar ni sebelum tu biar saya check lagi weather forecast ni!!! Lol

No comments: