Tuesday, January 25, 2011

Haiya!!!


Saya paling cukup menyampah kalau naik bus atau metro dan duduk sebelah menyebelah dengan mereka mereka yang datang Dari India atau Pakistan, Kenapa?

1. Mereka mereka ini adalah sangat busuk...teramat busuk, saya juga kadang-kadang terfikir apakah kebusukan mereka ini tidak dapat dihidu oleh deria bau mereka sendiri?

2. Mereka akan berpusu pusu untuk keluar walaupun bus/metro akan hanya berhenti untuk 2km lagi.

3. Meraka akan memandang anda atas bawah seolah olah anda adalah lebih busuk dari mereka

4. Setelah memandang anda atas bawah, mereka akan tenung anda selama yang mungkin , seperti mereka ingin mengajak anda bermain permainan “siapa kelip mata, dia kena cubit”

5. Mereka meraka ini akan memasang lagu dari handphone mereka seperti bus/metro itu bapak mereka yang punya (lagu kalau sedap takpe..ni kau pasang lagu ..haiyo tagachi!!)

6. Kalau teraksa berdiri pula, mereka seboleh boleh nya akan berdiri rapat rapat dengan anda ..tidak akan ada ruang untuk anda bergerak.

Bukan bersikap racist tapi maaf, memang segelintir manusia dari negara yang saya sebut kan diatas membuat saya menyampah..dan kebiasaanya saya akan cuba menjarak diri daripada mereka mereka ini dan anda juga harus berbuat demikian sekira nya anda tidak ingin menyedut udara yang tidak segar..

3 comments:

Anonymous said...

lol! saya seboleh bolehnya hanya naik metro luar waktu puncak serta bukan di hari cuti minggu.. kerna bau bauan itu juga mudah melekat.. ngeee...

Zamri Karim said...

Arghhhhh....pesan...

Nur Dihati said...

As salam
Saudara membuatkan saya tertawa lucu... Ya memang benar apa yg saudara katakan...hehehe...
Sebab itu saya dah 12thn kt semananjung tetapi baru beberapa kali naik bas, itupun sebab keCemasan dan dgn Mahram
kerana takut dgn suasana yg saudara katakan itu.