Thursday, May 15, 2008

Minggu I di Dubai

Woishhh..memula sampai macam biasa je cuma terkejut jugak la sebab pukul 5 dah terang bederang macam pukul 7.30am kat Malaysia. dah lah driver yang datang pick-up aku tu pulak lambat (2 jam) terpaksa tunggu kat cafe, nasib baik bill dia yang clear kan (bukan aku tak nak bayar, dia yang offer) lepas tu terus pergi ke Oasis village tempat tinggal aku sekarang ni...aku ingat tempat cikai cikai je..but soon i found that the place quite good, internet acces (wi-fi) gym, cafe semua nyer ada kat sini termasuk la 24 hour punya kedai ala ala 7-11. semua kat sini free kecuali kalau nak makan kat cafe dan beli barang kat Amig0 (kedai yang 24 jam itew)

Sampai- sampai je kat Oasis Village aku teru pergi ke office HR (accomodation) aku amik kunci meal card (mcm credit card sementara tunggu ID card aku siap) aku terus pergi kat bilik aku (M-24) masuk masuk aku nampak ada mamat sorang tgh tidor, mamat HR yang lead the way inform aku, mamat yg tidur tu pun baru sampai (1 jam awal dari aku) aku iye kan aje sebab ngantuk giler (tak leh nak tidur kat dalam plane, bising nak mampos) lepas mamat HR tu blah aku tak tunggu lama ..ZZzzzzzzzzz

Around 12.30pm aku terjaga, terus gi ke cafetaria melantak, ha!!! kat sini Kari aje yang banyak 1st day okay lagi but after a week here dah tak lalu so cafe berbayar la tempat aku melantak (makanan kat Dubai memang mahal, paling murah 12dir ite yang paling murah) tapi kekadang aku makan roti ngan salad je dan juga buah2... nak goreng goreng kat cafetaria sorry la nak jumpa dan aku pun dah lama giler tak makan makanan berminyak kat sini...lepas makan kat cafetaria aku pergi HR dept tempat aku berkerja (semua ni dalam satu kawasan tempat aku tinggal di Oasis Village) to fill up some forms, aku pergi situ ngan roomate aku yang baru he's indonesian, Dodi namanya...nyot nyet nyot nyet kul 3 baru abis....round round kat Oasis village ngan Dodi. kita orang gi Club house where the gym and game's room located (swimming pool je aku tak jumpa lagi sekarang ni)

ok lah aku pendek citer esok nye aku masih lagi free but have to attend for a induction at 9am finish at 2pm. Me, Dodi and couple of girls we diceded to go to Burjuman kalau kat KL macam petaling street la saja je nak jalan jalan (transportation provided here in Oasis Village) bandar diorang baru tgh nak naik so banyak la sky rappers (kawan indon kau kata) yang tgh dibangun kan and i'm one of the lucky person to witness bangunan tertinggi in the making here in Dubai.
ni ada citer lucu aku nak habaq mai (siti nurhaliza answer in english but this is a male version of her) aku tanya driver aku, saja je nak ajak berborak sebab aku duduk kat depan kan, aku tanya dia orang mana, dia cakap "i'm from pkistan" aku pun okay kan aje, after 5 minutes i follow with another question "are you familiar with the city area?" dan dia jawab ".....no friend, i'm no family still single..." aku nak ketawa pun serba salah so aku tahan je la..bubudak yang kat belakang tu dah ketawa terbahak bahak...cibai diorang!!!!

the next day aku report on duty nothing interesting job as usual but lunch hour here agak panjang 1 1/2 hour...aku merendek la kat shooping mall diorang..giler babi besar dah kalau korang local pun korang akan sesat (Burjuman nama shopping mall itew) okay skip bab kerja hari ketigga lepas report on duty i was invited to the Hat party organise bu the taste department kat one of the club here (sorry guys aku dah amik gambar banyak giler masa aku menari ke atau masa jaket aku jatuh ke bila time nak balik aku check all the pictures has been deleted aku rasa macam nak menangis je sebab gambar masa kat malaysia banyak giler)

so itu l;a gam,ak nye after a week i'm here..and last time i informed to Shah yang 60% orang kat sini bukan local i was wrong actually 80% and that's why Dubai also known as 120 natinality country..seriosly aku dah seminggu kat sini aku tak pernah jumpa orang tempatan...!!! okay guys i'm going to end my writting here but i'll keep it update on the daily basis (hopefully la ye) dan lagi satu sape sape yang nak dubai tu inform laaku sebab aku leh dapt kan discount untuk accomodation (90%) and food (50%) .....

Dan lagi satu aku rindu giller nak cakap BM sekarang ni..aku ciou guys

Cheers.

p/s: nanti aku post kan gambar on my next update.

No comments: