Monday, May 19, 2008

Masakan pertama di Dubai

Hoola, setelah 2 minggu perut dah tak boleh blah dengan masakan disini..most of the food are indians food or Arabics so pagi tadi aku bangun agak awal untuk pergi ke supermarket, pagi tak pagi la nak masuk tengah hari gak, so sampai sampai je aku terus pergi ke section keperluan dapur, aku beli fried pan, periuk, sudu, pinggan, gelas...macam macam lagi la so end up aku berabis 200 dirham gak la anggaran RM180.. barang barang keperluan kat sini ada yang murah dan ada yang mahal tapi kepingin (wah, kepingin al-maklum beroomate kan orang indonesia) bangat nak makan yang pedas pedas tak kesah sangat la harga nye, janji aku puas makan.

aku sampai di Oasis Village lebih kurang dalam pukul 4pm aku terus keluar kan barang barang yang aku beli pastu aku kejut kan si Dodi suruh dia masak nasi sebab aku tak expert dalam bab-bab nasi ni..dia pun ok aje. aku start masak dengan siDodi tak habis habis panggil aku chef zamri, chef kekadang dia panggil aku "pak" gila juga budak ni.. first aku masak ayam fillet bercili besama kentang goreng, kemudian telur dadar dan oyster mixed vegie, perghh.....nikmat dia!!!! aku ngan siDodi je lah yang tahu...SiDodi tak habis habis memuji sambil mulut masih lagi mengunyah...."waduh bagus sekali ya Mas, esok masak aje Mas. Enak bangat" . Sudeh nya esok di ajak nye aku untuk pergi ke supermarket untuk beli lagi barang so that i can cook for both of us...gua no hal punya!!!janji perut kenyang....aku ada amik gambar and as usual aku terlupa nak bawa masa datang ke Club house ni tadi. esok aje deh....

cheers

Extra: tadi sempat gat aku browsing berita harian. com hmmmm dengar ceriter Tun dah keluar dari UMNO baguih sangat la tu...tanda protes supaya Pak lah turun, aku sokong sangat dengan Tun, sebab so far after 4 years he rules the country macam tak da apa apa improvement pun melain kan dia dapat bini baru..so aku berharap someone yang betul betul berkeliber dapat memegang jawatan pertama itew (aku masih berharap untuk anwar jadi PM) tapi kalau najib pun ok kot......

No comments: